Vége a vesztegzárnak, csütörtöktől újraindul a menetrend szerinti forgalom a Déliben

 Máthé Zoltán, MTI

Fotó: Máthé Zoltán, MTI

  •  Máthé Zoltán, MTI
  •  Máthé Zoltán, MTI
  •  Máthé Zoltán, MTI

Korábbi cikkek a témában:

Most szólunk: október elején két hétre nem lesz Déli pályaudvar

Befejeződtek a forgalomkorlátozással járó karbantartási munkák a Déliben, így október 18-án, csütörtökön menetrend szerint indulhat újra a vonatforgalom, tájékoztatott a MÁV.

Addigra bejeződik a munkák során kicserélt, felújított berendezések üzempróbája is. Menetrend szerint közlekedhet a Budapest-Déli–Tatabánya–Győr, Budapest-Déli–Székesfehérvár, Budapest-Déli–Pusztaszabolcs–Pécs vonalakon járó, közel napi 250 vonat. (A székesfehérvári és a pécsi vonalakon a vágányzári menetrend van érvényben továbbra is.)

Ez még csak az I. üteme volt a tervezett karbantartásoknak, ezeket nem lehetett a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehetett elvégezni. Viszont a 150 szakembert, 25 munkagépet megmozgató, 477 millió forintos karbantartás eredményeképpen a felére csökkenhet például a menetrend szerinti közlekedést akadályozó műszaki üzemzavarok száma. 

Hogy mi mindent csináltak a két hét alatt?

  • 2800 négyzetméteren újraaszfaltozták a botlásveszélyes peronszakaszokat, kijavították a járófelületeket. A peronoknál 80 darab nagyobb fényerejű, kisebb fogyasztású lámpával modernizálták a térvilágítást, a korrózióvédelem miatt újrafestették a 20 darab oszlopot.
  • Mintegy 400 darab talpfát, illetve betonaljat, 60 helyszínen szórványosan összesen 3336 méter sínt, ezeken kívül váltókat és ágyazatot is cseréltek.
  • Karbantartást végeztek a teljes felsővezeték-hálózaton a meghibásodások, szakadások megelőzése érdekében, a munka keretében az elhasználódott szigetelők, tartószerkezeti elemek, kábelek és sodronyok 30%-át kicserélték.
  • Jelentős javítási munkákat végeztek el a váltó- és biztosítóberendezés alkatrészein (állítódob, vonóvezeték, vonóvezeték-csatorna stb.) a váltóállítási hibák és üzemzavarok, valamint az abból eredő késések megelőzése érdekében.
  • Két helyen, a Kuny Domonkos utcánál és Győri út mellett több mint 140 köbméternyi támfalat erősítenek meg és építenek újjá.
  • Az üzemi területen belül a vasutas dolgozók biztonságos közlekedése érdekében a sínek közötti gyalogos átjárókat korszerű, gumielemes felületűre építették át.
  • Egyes üzemi épületeken tetőszigetelést, vakolatjavítást végeztek a munkakörülmények javítása érdekében.
  • Kétszáz négyzetméteren szigetelték az első és második vágány alatti kábelalagutat, amely vágánybontással és építéssel is együtt járt.

A II. ütem már nem fogja befolyásolni a vonatforgalmat, a 2019 júniusáig folyó munkák során készül majd el a metrószint, a csarnok és a perontetők álmennyezetének cseréje és az oda beépített világítótestek korszerűsítése, valamint a Délibe vezető alagút Kelenföld felőli végén a korábbi rézsűcsúszás végleges helyreállítása. Emellett három korszerű utastájékoztatási monitort helyeznek ki a pénztárcsarnokba.