Ne sirassátok még a Déli pályaudvart

 iho

Fotó: iho

A döntéshozóknak felelősen, megfontoltan és óvatosan kell eljárniuk a Déli pályaudvar jövőjét érintő kérdésekben - mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára hétfőn (május 28-án) a Buda fókuszában a Déli pályaudvar - Lehetőségek és kihívások címmel rendezett szakmai konferencián.

Korábbi cikkek a témában:

Végre valami sokkal olcsóbb: megvan, ki tervezi a Testnevelési Egyetem új komplexumát

Beépíti a Testnevelési Egyetem a Déli nem használt területeit

Van még dolga a Délinek, ez a véleménye a hivatalos városvezetésnek, és a többi hozzászólónak is. Nem csak a Balcsira utazni indulunk onnan, egyszer majd végre az elővárosi közlekedésben is tisztességes szerepet kaphat. (Főleg, ha olyasmiket is megvalósítanak, mint a Vitézy Dávid által bemutattottDéli és Nyugati pályaudvarok közötti vasúti alagút. Bár, azt hiszem a legtöbben azzal is megelégednénk egyelőre, ha a már meglévő vasúti hidakon kötnék össze - pontosan közlekedő, kiszámítható - járatok Pestet és Budát.)

Szóval, szó sincs bontásról, beszántásról. Korábbi híreink is mind a pályaudvar (hatalmas) üzemi területének felhasználásáról szóltak. 

Azt MTI így számolt be a felszólalásokról:

A Déli pályaudvar a vasút kiemelt főpályaudvara Budapesten, a legjobb megoldást ezért kellő vizsgálatok és sok párbeszéd után kell megtalálni - Hangzott el. A kormány a várossal, a kerületekkel együttműködve fogja elkészíteni Budapest tízéves stratégiai fejlesztési tervét, amelynek előkészítéseként az idén ősszel elindítják a  Budapest-párbeszéd folyamatot. Az elmúlt nyolc év közös munkájának eredménye, hogy Budapest ma jobb, élhetőbb és otthonosabb város, mint nyolc évvel ezelőtt volt - hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Fónagy János, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) elnökeként - aki egyben a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára - arra hívta fel a figyelmet, hogy 2013-ban az Országgyűlés elfogadta az egységes személyszállítási törvényt, amely a vasút elsőbbségét mondja ki a közösségi közlekedésben, a vasúti személyszállításban pedig a Déli pályaudvar fontos szerepet tölt be. A közösségi közlekedés szempontjából a vasúthálózat fejlesztésében a következő időszakban is fontos lesz az elővárosi forgalom fejlesztése, a helyi és a helyközi közlekedés közötti különbség oldása - tette hozzá.

Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere úgy vélte, a pályaudvart nem szabad megszüntetni az elővárosi forgalomban betöltött szerepe miatt. Hozzátette, hogy minél több parkolót kellene a környékén kialakítani, és jelezte, hogy a környék fejlesztésénél - a plázán kívül - sokféle lehetőséget elképzelhetőnek tart.  

A konferenciát a Budapesti Hegyvidéki Önkormányzat, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Magyar Urbanisztikai Társaság szervezte, a Barabás Villában tartották.