Minden megváltozik: ezt kell tudni Rákospalota-Újpest vasútállomás felújításáról!

Bontják a vágányokat (forrás: Máthé Zoltán - MTI)

Felújítás kezdődött Rákospalota-Újpest vasútállomáson. Nagyon sok változásra kell számítani, ha arra jártok!

A Rákospalota-Újpest és Veresegyház közötti pályakarbantartás, illetve Rákospalota-Újpest állomás vágányainak átépítése miatt a Budapest–Vácrátót–Vác vonalon a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek július 6-tól 15-ig, Rákospalota-Újpest és Veresegyház között pótlóbuszok szállítják az utasokat. A buszok Fótfürdő megállóhelyet nem érintik. Az utasok a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között a váci és a szobi vonalon közlekedő vonatokat vehetik igénybe.

A pályafelújítás során Rákospalota-Újpest állomás vágányhálózatát is felújítják, a vágányok bontása már elkezdődött. A munkák során felújítják a vasúti váltókat, kitérőket, továbbá a leggyakrabban használt 3-es, 4-es és 5-ös vágányt átépítik, a 2-es és a 6-os vágányt pedig karbantartják. A befejezés időpontja: július 18.

A felújítás után az állomáson megszűnnek a sebességkorlátozások, a vonatok 80 km/h-ás sebességgel haladhatnak át, így pontosabban járnak majd a személyszállító vonatok.

A munkálatok idején a peronokon mobilkerítés védi az utasokat a munkaterülettől. A peronokat a felüljárón át lehet megközelíteni. A biztonság érdekében a vonatok legfeljebb 20 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek az állomáson.  

A vonatokra a kerékpárokat az 5-ös és 6-os vágány közötti peronról rakhajták fel az utasok.

A szintbeli átjutáshoz a vasúttársaság az állomásépülettől mintegy 400 méterre található gyalogos átkelőt javasolja. A Szilágyi utcát és a Sín utcát összekötő, Fő úti gyalogos átjárónál a sorompót a lehető legrövidebb ideig tartják lezárva az átépítésre tekintettel - írja a MÁV.